Bootinformatie

Autovakantie Europa

Aanbetaling

Aanbetaling

Conform de aanvullende reisvoorwaarden van de ANWB-reisorganisaties, dient de reiziger een aanbetaling van 20% te doen voor de rondreis. Voor de autohuur en de vliegtickets is de hele reissom verschuldigd, plus de totale premie en poliskosten van de eventuele kortlopende reis- en/of annuleringsverzekeringen.

Ben je ANWB-lid en boek je een vakantie bij een van de ANWB reisorganisaties, dan hoef je nu niet meer aan te betalen!
De voorwaarden van deze actie zijn:

  • Indien de reiziger ANWB-lid is, verlangt de reisorganisator bij de totstandkoming van de overeenkomst geen aanbetaling op de reissom van de reiziger
  • De reiziger dient wel de totale premie en poliskosten van de eventueel, bij de reservering gesloten reis- en/of annuleringsverzekering, direct volledig te voldoen. Ook de kosten voor losse vliegtickets moeten direct bij de reservering worden voldaan              
  • Het totaal uitstaande bedrag van de reissom moet uiterlijk zes weken voor de vertrekdatum volledig aan de  reisorganisator zijn voldaan
  • Indien de overeenkomst binnen zes weken vóór de dag van vertrek tot stand komt, moet terstond de gehele reissom worden voldaan
  • Deze actie loopt van 1 juli tot en met  31 augustus 2017 en is van toepassing op alle reizen van alle ANWB reisbedrijven (Pharos Reizen, FOX Verre Reizen, SNP Natuurreizen, Kampeerreizen van ANWB, Cruise Travel Nederland en Travelhome) en ANWB Ledenreizen
  • De ANVR consumentenvoorwaarden en aanvullende reisvoorwaarden van de reisorganisatie blijven van kracht.

Annuleringsvoorwaarden

Annuleringsvoorwaarden

Je kunt de boot tickets niet kosteloos wijzigen of annuleren. Vanaf het moment van boeken gelden er wijzigingskosten. Het regelgeving omtrent het annuleren verschilt per rederij. Je kunt het beste contact opnemen met ons contactcenter, zij kunnen je hier juist over informeren.

Extra bagage

Extra bagage

Indien je van plan bent om een dakkoffer, fietsen, aanhangers of andere mogelijke attributen aan je auto te bevestigen waardoor je afwijkt van de maximale afmetingen van de bootmaatschappij dan gelden hier extra kosten voor.  Je dient dit apart aan te vragen in je reservering. Dit kun je doen door contact op te nemen met ons contact center.

Veelgestelde vragen

Boek je via Pharos Reizen reis waarin een of meerdere afvaarten zijn inbegrepen dan vind je hier relevante reisinformatie.

Kortingen/toeslagen bij overtochten

Kortingen/toeslagen bij overtochten

Bij reizen waar overtochten zijn inbegrepen kunnen kortingen en/of toeslagen gelden. Deze kortingen worden automatisch verwerkt in je boeking en worden verrekend in de totale reissom.

Op de website staat bijvoorbeeld aangegeven dat de inbegrepen retourovertocht geldt voor één auto (max. afmetingen) met maximaal 5 personen. Het inbegrepen aantal personen kan gebaseerd zijn op twee volwassenen en 3 kinderen van 4 tot 16 jaar. Wanneer je in dit geval met 5 volwassenen reist geldt er een toeslag voor de derde, vierde en vijfde volwassenen. Andersom zal er een korting gelden wanneer je reist met kinderen tussen de 0 tot 4 jaar.

Daarnaast bestaat er afhankelijk van de bootmaatschappij de mogelijkheid om een buitenhut te boeken. Hiervoor wordt de toeslag automatisch in je boeking verwerkt, deze wordt apart op de bevestiging/factuur vermeld.

Specifieke informatie over de toeslagen en kortingen per reis vind je in de prijsdisclaimer en/of het prijsoverzicht op onze website.

Maaltijden

Maaltijden

Kan ik maaltijden reserveren op een overtocht?

Het is mogelijk om vooraf een ontbijt/dinerbuffet bij te boeken. De prijzen staan onder het i'tje op het product. Tijdens het boekingsdialoog kun je je maaltijd toevoegen. Als de boeking al gemaakt is, vragen we je een e-mail te sturen naar ons contact centrum.     

Kan ik glutenvrij dieet krijgen aan boord?

Zowel bij Colorline en Stenaline is er een apart hoekje met glutenvrije producten. Voor een glutenvrij dieet, vragen we je te melden bij de restaurantmanager. Zij zullen dan rekening met je houden. Wij raden je wel aan om zelf glutenvrij brood mee te nemen.               

Paspoort en visa

Paspoort en visa

Alle passagiers, dus ook kinderen en baby’s, dienen in het bezit te zijn van een paspoort en/of identiteitsbewijs.

Paspoort gegevens

De opgegeven namen dienen overeen te komen met de namen zoals vermeld in het paspoort. Schrijf bij boeking je eerste naam voluit en je achternaam, beide volgens paspoort. Gebruik altijd je meisjesnaam. Bij onjuiste opgave loop je het risico dat de bootmaatschappij je weigert of dat nieuwe tickets moeten worden aangevraagd, hetgeen voor jou extra kosten met zich meebrengt.

Meereizend kind met andere achternaam

Wanneer men een kind van onder de 15 jaar meeneemt op reis en het kind heeft een andere achternaam dan de volwassene waarmee het op reis gaat, dan is het noodzakelijk dat het kind een Engelstalige verklaring bij zich heeft, waarin staat dat de achterblijvende ouder (die dezelfde achternaam als het kind draagt) toestemming geeft voor de reis. Bij dit briefje moet ook een kopie van het paspoort van de toestemminggever aanwezig zijn.

Visum

Heb je een andere nationaliteit dan de Nederlandse nationaliteit informeer zelf naar een eventuele visumplicht bij de betreffende ambassade. Ook is het belangrijk om bij de autoriteiten na te gaan of je paspoort voldoet voor de te bezoeken landen. Houd er rekening mee dat je zelf verantwoordelijk bent voor het aanschaffen van de visa en het informeren naar eventuele wijzigingen of andere bepalingen.

Vouchers

Vouchers

De tickets van de boot ontvang je doormiddel van een voucher in de reisbescheiden of je ontvangt deze digitaal per separate e-mail vanuit Pharos Reizen. Je dient het ticket van bootmaatschappij altijd bij je te hebben in combinatie met je paspoort/identiteitskaart.