Aan boord vanuit Denemarken

Autovakantie Europa

Veelgestelde vragen

Boek je via Pharos Reizen een boot dan vind je hier relevante reisinformatie voor aan boord.

Rederij informatie Smyril Line

Rederij informatie Smyril Line

Van Denemarken naar IJsland

Zijn er eet- en drinkgelegenheden aan boord? 

Er is een buffetrestaurant, Simmer Dim Steakhouse en restaurant The Diner. Voor een drankje kunt u terecht in de Naust Lounge, de Sky Bar en het Saga Café.

Is er sport, spel of ontspanning aan boord? 

Er is een fitnessruimte, voetbalveld en bioscoop. er is een zwembad, sauna en huttubs.

Is er internet aan boord? 

Er is Wi-Fi aanwezig (€)

Zijn er huisdieren toegestaan? 

Transport van huisdieren aan boord is tegen betaling van een toeslag en onder speciale voorwaarden mogelijk. Huisdieren mogen niet mee genomen worden naar IJsland. Voor de juiste regelgeving voor transport naar de Færøer

Eilanden kun je kijken op www.hfs.fo. Huisdieren mogen niet in de hutten verblijven.

Hoe kan ik betalen aan boord? 

De valuta aan boord is de Deense kroon. Je kunt wel betalen met biljetten van de Euro, de Noorse kroon, Britse Pond, USA Dollar en IJslandse kroon (wisseldgeld in Deense kronen). Je kunt ook met een credit card betalen. Er is geen geldautomaat aan boord.

Hoe kan ik inchecken voor de boot? 

Je dient uiterlijk 1,5 uur van te voren in te checken. Alle passagiers dienen in het bezit te zijn van een geldige Europese identiteitskaart of een geldig paspoort.

Wat voor type hutten zijn er aan boord? 

Alle hutten zijn voorzien van douche/toilet, televisie en kastruimte. Je kunt een binnen- of een buitenhut reserveren. Alle hutten zijn uitgerust met een tv kanaal waarop je live beelden kunt zien vanaf de brug van het schip. Dus zelfs als je een binnenhut hebt geboekt heb je zicht op de Atlantische oceaan.

Rederij informatie Fjord Line

Rederij informatie Fjord Line

Van Denemarken naar Noorwegen

Zijn er eet- en drinkgelegenheden aan boord?

Er is een buffetrestaurant en self-service café. Je kunt het ontbijt- en dinerbuffet (€) bij boeking reserveren.

Is er internet aan boord? 

Er is wifi (€) aanwezig

Zijn er huisdieren toegestaan? 

Honden zijn toegestaan (op aanvraag). Het huisdier dient of in de auto te blijven (ca. € 8) of in een hondenkennel (ca. € 17). Dieren vereisen aparte reisdocumenten bij reizen naar / vanuit EU.

Hoe kan ik betalen aan boord? 

Er is een geldautomaat aan boord. Credit Cards worden geaccepteerd. Je kunt ook contant betalen met Noorse kronen (geen munten), Deense kronen en Euro's (geen munten). Wanneer je betaald met Euro's of Noorse kronen ontvang je het wisselgeld in Deense kronen.

Hoe kan ik inchecken voor de boot? 

Je dient uiterlijk 60 minuten van te voren in te checken.

Tijdens de boeking dien je jouw volledige voornamen volgens paspoort door te geven, deze heeft Fjord Line nodig tijdens de incheck. Wij raden jou aan op tijd te vertrekken vanwege files en/of werkzaamheden op de weg, zodat jij op tijd bent voor de overtocht.

Je dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort of een geldige Europese identiteitskaart.

Rederij-informatie Color Line

Rederij-informatie Color Line

Van Denemarken naar Noorwegen

Zijn er eet- en drinkgelegenheden aan boord? 

Er zijn diverse restaurant op het schip waaronder à la carte, buffet, tapas, pizza's, hamburgers of broodjes. Er zijn ook vier bars met live muziek en dj's. Je kunt het ontbijt- en dinerbuffet (€) bij boeking reserveren. (niet op Superspeed)

Is er sport, spel of ontspanning aan boord? 

Er is een fitnessruimte (€), golfsimulator (€) en een casino (€). Ook is er een speelplaats voor kleine kinderen met strips en speelgoed. (niet op Superspeed)

Is er internet aan boord? 

Er is wifi (€) aanwezig

Zijn er huisdieren toegestaan? 

Honden zijn toegestaan (op aanvraag). Het huisdier dient of in de auto te blijven (ca. € 15) of in een kooi op het autodek (ca. € 23). Houd er rekening mee dat Noorwegen strenge regels heeft over het vervoer van dieren. Meer informatie kan worden verstrekt door het Noorse consulaat of ambassades of kijk op www.mattilsynet.no.

Kan ik speciale dieetwensen doorgeven? 

Bij Colorline  is er een apart hoekje met glutenvrije producten. Je kunt je aan boord bij de restaurant manager melden en dan wordt er rekening gehouden met het glutenvrije dieet.  Wij raden je wel aan om zelf glutenvrij brood mee te nemen.

Hoe kan ik betalen aan boord? 

Aan boord kun je zowel met euro's als Noorse kronen betalen. Naast de receptie is er een wisselkantoor c.q. wisselautomaat. Je kunt ook betalen met credit card of Maestro.

Hoe kan ik inchecken voor de boot? 

Je dient uiterlijk 120 minuten van te voren in te checken

Tijdens de boeking dien je jouw volledige voornamen volgens paspoort door te geven, deze heeft Color Line nodig tijdens de incheck. Wij raden jou aan op tijd te vertrekken vanwege files en/of werkzaamheden op de weg, zodat jij op tijd bent voor de overtocht.

Je dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort of een geldige Europese identiteitskaart

Rederij-informatie Stena Line

Rederij-informatie Stena Line

Van Denemarken naar Noorwegen/Zweden

Zijn er eet- en drinkgelegenheden aan boord? 

Aan boord is er is een restaurant aanwezig en een bar.

Kan ik speciale dieetwensen doorgeven? 

Bij Stenaline is er een apart hoekje met glutenvrije producten. Je kunt je aan boord bij de restaurantmanager melden en dan wordt er rekening gehouden met het glutenvrije dieet.  Wij raden je wel aan om zelf glutenvrij brood mee te nemen.

Is er speelruimte aan boord voor de kinderen? 

Tijdens de (school)vakanties zijn er diverse activiteiten voor kinderen.

Is er internet aan boord? 

Ja, er is gratis wifi aan boord.

Zijn er huisdieren toegestaan? 

Ja, huisdieren zijn toegestaan aan boord. Indien je met een huisdier wilt reizen dient er een speciale hut voor huisdieren gereserveerd te worden (€, op aanvraag). Huisdieren moeten tijdens de overtocht in deze hut verblijven. Er is een speciale uitlaatplaats gesitueerd op hetzelfde dek. Je huisdier dient te voldoen aan de volgende voorwaarden: EU-dierenpaspoort, microchip, vaccinatie tegen rabiës, wormenbehandeling en een verklaring eigenaar.

Hoe kan ik betalen aan boord? 

Je kunt met euro's, Credit Card en pinpas betalen aan boord.

Hoe kan ik inchecken voor de boot? 

Je dient uiterlijk 30 minuten voor vertrek in te checken.

Tijdens de boeking dien je jouw volledige voornamen volgens paspoort door te geven, deze heeft Stena Line nodig tijdens de incheck. Wij raden jou aan op tijd te vertrekken vanwege files en/of werkzaamheden op de weg, zodat jij op tijd bent voor de overtocht.

Je dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort of een geldige Europese identiteitskaart