Veelgestelde Vragen

Affiliatesamenwerking Pharos Reizen van ANWB

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over het boeken? Of misschien over het betalen, reisbescheiden of heb je technische problemen? Bekijk dan de veelgestelde vragen hieronder om te kijken of jouw vraag ertussen staat.

Ben je op zoek naar een meer specifiekere vraag, over bijvoorbeeld de ferries? Hieronder vind je alle informatie:

Boeken

Vragen over het boeken van een reis

Wanneer vallen de schoolvakanties in 2017/2018?

Voorjaarsvakantie
Noord:18 februari t/m 26 februari 2017
Midden:25 februari t/m 5 maart 2017
Zuid:25 februari t/m 5 maart 2017

Meivakantie
Heel Nederland:22 april t/m 30 april 2017

Zomervakantie
Noord:22 juli t/m 3 september 2017
Midden:8 juli t/m 20 augustus 2017
Zuid:15 juli t/m 27 augustus 2017

Herfstvakantie
Noord:21 oktober t/m 29 oktober 2017
Midden:14 oktober t/m 22 oktober 2017
Zuid:14 oktober t/m 22 oktober 2017

Kerstvakantie
Alle regio's:
23 december 2017 t/m 7 januari 2018

Hoe boek ik mijn vakantie bij Pharos Reizen van ANWB?

1: Online
De website (www.pharosreizen.nl) is 24 uur per dag bereikbaar. Op www.pharosreizen.nl kun je eenvoudig zoeken naar jouw favoriete vakantiebestemming. Je weet direct of jouw vakantiekeuze nog beschikbaar is. Via de blauwe button 'Boek deze reis' kun je meteen de boeking vastleggen.

2: Telefonisch
Onze Customer Contact Center-medewerkers zijn bereikbaar van:

Maandag t/m vrijdag:
09:00-17:00 uur
Zaterdag:
10:00-16:00 uur
Op zondag en feestdagen gesloten

Je kunt hen bereiken op telefoonnummer 023- 55 42 870 (lokaal tarief).

Hoe kan ik zien of de accommodatie beschikbaar is?

In Check & Boek vind je de beschikbaarheid in de kalender. In kleur wordt aangegeven of de vakantie op die datum direct beschikbaar is, op aanvraag of niet beschikbaar. Is de door jou gekozen vakantie op aanvraag? Wellicht is één van de alternatieve vakanties wel beschikbaar. Je kunt je vakantie op aanvraag vastleggen. In dat geval nemen wij contact op met de accommodatie om jouw aanvraag voor te leggen. Indien akkoord gegeven door de accommodatie is jouw reservering bindend.

Wat is een voorboeking?

Een voorboeking is een vrijblijvende boeking die je kunt maken voordat de vakanties van de desbetreffende periode beschikbaar zijn om te boeken. Zodra de definitieve prijzen door ons berekend zijn, nemen wij contact met je op. Zo ben je dus verzekerd van de beste plek op de beste vakantiebestemmingen.

Wat is een boeking op aanvraag?

Indien de reservering op aanvraag is, kun je de vakantie wel boeken, maar is deze nog niet definitief. De beschikbaarheid moeten we voor je navragen. Je krijgt binnen 3 werkdagen hierover uitsluitsel van ons. Bij een rondreis of een vakantie met een bootovertocht kan een reactie soms iets langer duren. De boeking is in elk geval al bindend; deze kan niet meer kosteloos geannuleerd of gewijzigd worden. Zodra de boeking akkoord is, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. Soms zijn er meerkosten (bijv. een boottoeslag of een toeslag voor een alternatieve accommodatie) of andere bijzonderheden. Wij zullen dit altijd met je bespreken. Indien je hier niet akkoord mee gaat, kun je kosteloos van de boeking afzien.

Wat is de betekenis van de sterren achter de hotelnaam?

Pharos Reizen hanteert voor een aantal hotels een sterrenclassificatie. Het aantal sterren is door een derde partij aan de accommodatie toegewezen. Hierbij wordt de accommodatie vergeleken met de industriestandaard en beoordeeld aan de hand van prijs, faciliteiten en aangeboden diensten. Je kunt deze classificatie gebruiken om jouw ideale hotel te selecteren.

Zijn er kortingen voor 55-plussers beschikbaar?

Indien van toepassing staat bij iedere accommodatie de korting vermeld.

Kan ik een auto huren via Pharos Reizen?

Pharos Reizen biedt op dit moment bij een beperkt aantal reizen de mogelijkheid om een auto te huren. Bij enkele reizen is een huurauto inbegrepen.

Kan ik een busreis boeken via Pharos Reizen?

Je kunt bij Pharos Reizen geen busreizen boeken.

Ik ben mindervalide, hoe moet ik dat melden?

Neem hiervoor telefonisch contact op met onze Customer Contact Center, zij denken graag met u mee. Als je liever een e-mail stuurt, kan dit ook. Stuur in je e-mail naar klantenservice@pharosreizen.nl mee in hoeverre je afhankelijk bent van de rolstoel, dat helpt ons om jou de beste vakantie te bieden.

Is er reisleiding ter plaatse?

Pharos Reizen heeft geen reisleiding ter plaatse.


Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!